Tips

iStock_000017097256LargeEr det noe du ønsker å endre på, men kommer ikke helt i gang?

Kanskje vet du hva du vil gjøre og hvordan, men det utsettes til stadig? Eller kanskje vet du ikke helt hvor du skal begynne, eller hva du kan gjøre? Det er du som er i førersetet i ditt liv, og bestemmer retning og tempo.

For å komme i gang med endringen, spør deg selv hva vil jeg? Finn din motivasjon. Hvorfor er det viktig for meg? Hva vil det gi meg? Lev deg inn i det, akkurat sånn som du vil ha det. Hva ser du for deg, hvordan er det, og hva føler du? Kjenn på hva det vil gi deg. Opplev alle detaljene så de er tydelige. Hva vil du gjøre først?

Oppdager du indre motstand eller frykt? Hva vil du gjøre med det? Hva kan du begynne med i dag som fører deg nærmere målet? Begynn med en handling i dag, og en i morgen, og bestem deg for hva mer. Ha fokus på hva endringen vil gi deg.

Gjør gode valg for deg selv, ta initiativ. Legg merke til alle endringer, små og store. Fortsett med aktive handlinger, også på de dagene du har lyst til å gi opp, hent frem motivasjonen din. Øvelse gjør mester. Og før du før du aner det, så er du der! Lykke til!

 

Fra stress til indre ro og balanse:

Dette er en raskt øvelse for å legge bort tankesurr, stress, negativ tilstand, eller å hente deg inn igjen og kjenne på indre ro.

Finn deg et sted hvor du kan sitte uforstyrret. Bare sitt helt rolig og kjenn på pusten. Ha oppmerksomheten på at du puster helt rolig, og gi i slipp på spenninger. Puste rolig inn og ut.

La alle tanker som kommer bare flyte forbi som skyer på himmelen, mens du puster rolig. Du registrerer tanker, uten å i vurdere eller ta stilling til de, bare la de passere. Legg merke til hva som skjer, og kjenn at du blir roligere og roligere til sinns. 

Fokuser på at for hver gang du puster inn, fyller du kroppen med ro. Og for hver gang du puster ut, gir du slipp på spenninger, og kvitter deg med stress, bekymringer og uro.

Gjør øvelsen i ca. 5 minutter og du vil kjenne på en mer rolig følelse.

Denne øvelse kan du nå gjøre når som helst, og du vil kjenne på ro. Jo oftere du gjør øvelsen, vil du merke at du lettere og lettere kommer inn i det.